Fotografie budovy a zahrady MŠ Sovička naleznete v naší fotogalerii.
MOTTO: Většinu toho, co opravdu potřebuji vědět o životě, co mám dělat, jsme se naučil v mateřské školce ... Naučil jsem se tohle. |
Charakteristika školy: Jednopodlažní budova mateřské školy leží na prvním sídlišti města Česká Lípa s názvem „ Slovanka“ Provoz zahájila dne 1.9.1967 jako čtyřtřídní MŠ. Kapacita školy je 100 dětí V 70. letech byla rozšířena o další třídu s polodenním provozem pro dětí před vstupem do ZŠ. Demografický vývoj tj. stáří sídliště a klesající porodnost přinesly změnu. Od září 1998 se MŠ stala trojtřídní a od září 1999 dvojtřídní. Čtvrtina budovy byla od října 2001 pronajata S-Studiu s provozováním sauny, masážemi a rehabilitací. Celé první podlaží a polovina přízemí jsou využívány dětmi. Jsou zde třídy, tělocvična. Z budovy je přístup na terasu a zahradu, vybavenou herními prvky a dvěma pískovišti. Od školního roku 2012/13 jsou v provozu tři třídy. Vzdělávání nabízíme celkem 84 dětem. V červnu 2016 ukončilo v MŠ činnost S-studio, od listopadu je po rekonstrukci v provozu školní družina základní školy Slovanka. |
Od 1.1.2003 na základě nové zřizovací listiny s názvem Mateřská Škola Sovička Česká Lípa, Antonína Sovy 1740 a odloučené pracoviště Eliášova 1527 se stala MŠ právním subjektem - příspěvkovou organizací. Budova odloučeného pracoviště, dvoupodlažní, postavená v r. 1932 Kapacita je 75 dětí, od r. 2002 se stala dvojtřídní MŠ. V přízemí budovy jsou třídy, v 1. podlaží prostory pro další aktivity dětí a ve 2. podlaží ložnice a herna pro klidové činnosti.Zahrada MŠ je menší, avšak dobře vybavená herními prvky -Tomovými parky a pískovištěm. |
Hlavní účel a předmět činnosti – zabezpečování a uspokojování přirozených potřeb dítěte a rozvoj jeho osobnosti v součinnosti s rodinou. Mateřská škola rozvíjí specifické formy výchovného působení. Obě školy pracují zpravidla s 3 - 6 letými dětmi ve třídách heterogenních. |
Ve vzdělávání upřednostňujeme Formu vzdělávání – realizujeme hrou a zajímavými činnostmi pro děti, založenými na přímých zážitcích. Spontánní a řízené činnosti jsou vyvážené. Specifickou formu představuje didakticky zacílená činnost. Toto učení zakládáme na aktviní účasti dítěte založené na smyslovém vnímání, prožitkovém učení ve skupině dětí a individuálně. Snažíme se omezovat předávání hotových poznatků. Všechny činnosti obsahují prvky hry a tvořivosti. Organizace vzdělávání – děti jsou vzdělávány v heterogenních třídách.Denní řád je dostatečně průžný a umožňuje reagovat na potřeby dětí a danou situaci. Děti mají dostatek času a prostoru na spontánní hry, na jejich dokončení. Pracují ve skupinkách svým tempem, jsou pedagogy podněcovány k vlastní aktivitě. Všichni zaměstnanci se zodpovědně věnují výchově a vzdělávání dětí. Nabízíme standardní péči všem dětem – rozvíjíme osobnost dítěte v souladu s jeho schopnostmi, posilujeme jeho sebevědomí, vytváříme prostředí pohody a radosti, přátelských vztahů. Talenty podporujeme v oblasti výtvarných činností a hudebně pohybových - malé mažoretky. Od září 2017 podpoříme vzdělávání dětí v oblasti ekologie na naučné ministezce vybudované na naší školní zahradě.Pedagogové spolupracují také s Libertinem. Děti prohlubují své znalosti praktickými činnostmi.
Děti se vzdělávají ve třech třídách s maximální kapacitou 28 dětí v každé třídě. Odloučené pracoviště Eliášova 1527 vzdělává děti ve dvou třídách se stejnou kapacitou.
|
Slovo ředitelky
Logem mateřské školy je SOVA |